Jak stworzyć dobrą historię w projektowaniu graficznym – Ellen Lupton
Rewelacyjny wykład o tym jak ważne w projektowaniu grafiki jest zbudowanie dobrej historii, która wciągnie odbiorcę. Storytelling in Graphic Design.
Ellen Lupton opowiada:
- dlaczego zdjęcie z opowieścią (choćby ścieżką pośród drzew) jest ciekawsze
- o krzywej etapów doświadczeń odbiorcy (dramatic arc), na przykładzie bajki o Kopciuszku
- o organizowaniu przestrzeni i budowaniu doświadczenia klienta w muzeum (oś centralna) lub w sklepie (labirynt IKEA)
- jak kształt opakowań kosmetyków zmienia doświadczenie konsumenta (Old Spice)
- o „oglądaniu dźwięków” pokazanych poprzez zmianę kształtu i wielkości.
Ellen Lupton jest pisarką, kuratorką i projektantką graficzną.
Jest dyrektorką programu Graphic Design MFA w Maryland Institute College of Art (MICA) w Baltimore. Jako kuratorka działu wzornictwa współczesnego w Cooper-Hewitt, National Design Museum od 1992 roku, stworzyła wiele wystaw, w tym serię National Design Triennial, Beautiful Users i How Posters Work.
Książki:
- Thinking with Type
- Design is Storytelling.
