Fotografia produktowa

Komercyjna fotografia produktowa

Podstawowe informacje: fotografia produktowa i reklamowa. Mistrzowie, zachwycające przykłady i wyjaśniona technika.

O robieniu zdjęć żywości oraz innych produktów.

Prawda w fotografii

Kiedy widzę piękne zdjęcie zdarza mi się zapomnieć, że autor nie tylko uwiecznił kadr, ale przede wszystkim przeprowadził OBRÓBKĘ – która mogła bardzo zmienić wygląd zdjęcia.

Zdjęcia reklamowe nie muszą pokazywać rzeczywistości wręcz przeciwnie – realizm w zdjęciu reklamowym nie jest najważniejszy:

Domowe studio fotograficzne. Kropla wody na płycie CD. „Fotografia Jest Fajna”

„W ramach serii „Domowe studio” zapraszam na zabawę w fotografowanie kropli wody na płcie CD – Fotografia dla początkujących.”

The Bite Shot – 2 Awesome Lighting Tricks for Food Photography

Krótki film o wykorzystaniu tła w fotografii żywności.

„Food Photography – with Andrew Scrivani” Nauka fotografowania żywności ze znanym amerykańskim twórcą zdjęć komercyjnych

Warto obejrzeć spotkania – warsztaty- z Andrew Scrivani, sprzed kilku lat, dostępne na YouTube.

3 filmy, 3 różne zagadnienia:

  • zdjęcia przy oknie w świetle zastanym (ciastko),
  • zdjęcia z lampą błyskową (kanapka),
  • zdjęcia przy sztucznym oświetleniu (pizza).

Wszystko to szczegółowo przedstawione, w formie warsztatów, z dokładnym omówieniem każdego kroku tworzenia zdjęcia.

Studio, oświetlenie, blendy, sposób szukanie kadru, wpływ kąta padania światła – wszystko omówione i POKAZANE krok po kroku.

Live Photography with Andrew Scrivani 1/3 – Fotografowanie żywności – światło naturalne/zastane.

Live Photography with Andrew Scrivani 2/3 – Fotografowanie żywności – z lampą błyskową.

Live Photography with Andrew Scrivani 3/3 – Fotografowanie żywności – sztuczne oświetlenie w studio.

Tu Andrew Scrivani omawia oświetlenie oraz kompozycję:

Fotografowanie żywności - kąty ustawienia aparatu

PAPIEROWE SERCA GAVINA HOEY

Gavin Hoey pokazuje jak w prosty sposób zrobić – bez obróbki – zdjęcie jak z Photoshopa. Wykorzystuje tylko światło i swoją pomysłowość.

Jeden komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *